Počet produktov v košíku:
0
Prejsť do košíka

Zatiaľ možné iba vyzdvihnutie na predajni Družba alebo priamo u nás na farme.

MY a konzervanty

Ahojte priateľia! 

Našiel som na facebooku tento status, na ktorý následne reagoval „Potravinový kritik.“ Nebudem ho rozoberať pozrite si ho v originály. (viď link na konci článku)

Všetko sa dá vidieť minimálne z dvoch strán. Môžeme sa o tom zhovárať, hádať, kritizovať.

Mnohí viete, že sa snažíme vyrábať potraviny bez prídavných látok, chémie a konzervantov. Tradičným spôsobom a čerstvé. Zaoberal som sa chvíľu tým, čo to sú konzervanty, prečo ich priemysel používa. Hľadal som dôvody. Prišiel som na to, že to pre nás ako výrobcov nemá zmysel. Jediné na čo som prišiel je mocné utvrdenie sa v tom, že kozervanty sú nepotrebné pre ľudský organizmus!

Treba si uvedomiť, že použivanie konzervantov a prídavných látok, je výsledkom terajšieho životného štýlu našej civilizácie. Tiež dôsledkom toho, že je potrebné nakrmiť veľa ľudí, dopravovať a predávať potraviny na globálnom trhu. Je to priama daň za to, že väčšina z nás chce nakúpiť všetko na jednom mieste. Zaparkovať, nakúpiť a ďalej nahaňať čas a svoj chvost. Veľka časť našej populácie sa dala chytiť do pasce AKCII, hypoték a iných pôžitkov na úkor kvality života. Žiaľ musíme zarobiť na svoj životný štandard a popritom tankovať energiu pre svoje telo, najlepšie rýchlo a za „roznumnú cenu.“

Výrobcovia používaju chémiu od vtedy čo ich tieto štandardy začali nútiť predlžovať záruky na potraviny, pretože ich musia dopravovať aj na veľké vzdialenosti, lebo sa zaviazali dodávať do celej siete marketov značky X. Obchod tiež chce mať čas na to, aby dodávku zaregistroval, vyskladnil do regálov, zakričal do svojho okolia máme to príďte k nám a kúpte. Následne vypredať celé množstvo bez strát.

Nehovoriac o tom, že sme si zvykli posudzovať nanešťastie i potraviny podľa vzhľadu a obalu. Toto je tiež dôvod na to vylepšovať ich vzhľad, chuť, textúru. Nie vždy prirodzeným spôsobom.

AKCIE a iné marketingové lákadla tu nebudem rozoberať. Nutné je uvedomiť si, že podniky čo obchodné reťazce donutia vyrobiť tovar za akciovú cenu nie su neziskové organizácie, kde pracovníci pracujú preto, že radi chodia do práce. Aj týto pracovníci potrebujú peniaze keď výjdu z firmy a potrebujú sa najesť, obliecť, zaplatiť hypotéku……..

Nezmení SA TO !

Zmeniť to môžeme len svojím prístupom a zmenou nášho životného štandardu. Musíme OBETOVAŤ časť svojho POHODLIA, nakupovať lokálne potraviny, ktoré nepotrebuju čas na to, aby precestovali Európu alebo more. Nepotrebujú šetriť na surovinách, aby sa zaplatil tento presun do obchodnej siete cez polovicu sveta (inak hovoria tomu uhlíková stopa).

Nakoniec dám jeden príbeh. Bol som na jednaní s „EKOLÓGOM“ v ľanovej košeli a rôznymi EKOLOGICKÝMI módnymi doplnkami, ktoré sú teraz TRENDY. Sadli sme si do kaviarne a objednal si EKOLOGICKÚ vodu San pellegrino v skle. Bol skvelý, marketing mal v malíčku každy by mu to uveril už na 100 m dopredu. Neuvažoval ale o tom, že tá minerálka cestovala stovky kilometrov (čo ta uhlíková stopa?) TREBA ELEKTROMIBILY, ABY SME TU VODU MOHLI PREPRAVOVAŤ E K O L O G I C K Y.

Trochu nostalgie – Kto si pamäta na miestne Sódovkárne, ktoré v našom regióne rozvážali Baldovskú, Ľubovnianku a červenú, žltú a čiernu malinovku. Čo tak si isť nabrať Ľubovnianku alebo Sulinku namiesto vody zo supermarketu v EKOLOGICKÝCH plastových vratných fľašiach. ALEBO z vodovodu?

NIČ SA NEZMENÍ AK TO MY NEZMENÍME !!!!!!!!! alebo ak SA MY NEZMENÍME ????

Link na original status: https://www.facebook.com/nakupovaniespotravinovymkritikom/posts/pfbid02DYpU3wzPS7E42Ecpmz3gmqozaxP4W6cPfvxhq92SQheEnzhMb2EUpxirEDpmoXeRl

Zdieľaj:
Košík je prázdny
No data was found